Formy reklamy dla różnych przedsiÄ™biorstw. Reklama w Internecie na stronach, w dzisiejszych czasach to temat szeroki jak rzeka, istnieje wiele sposobów na pokazanie siÄ™ klientom, ale rozróżnić można, zasadniczo rzecz biorÄ…c, trzy gÅ‚ówne rodzaje. 1. Reklama dla przypadkowych odwiedzajÄ…cych. NajwiÄ™ksza ilość wyÅ›wietleÅ„. TÄ™ reklamÄ™ stosuje siÄ™ na różnego rodzaju portalach informacyjnych i spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Polega ona na wielokrotnym pokazywaniu produktu, usÅ‚ugi bÄ…dź prezentowaniu firmy nieokreÅ›lonej bliżej grupie odwiedzajÄ…cych. Reklamy takie majÄ… bardzo niskÄ… skuteczność ze wzglÄ™du na pokazywanie ich także osobom absolutnie niezainteresowanym danym produktem czy usÅ‚ugÄ…. 2. Reklama skierowana do osób mogÄ…cych być zainteresowanymi nabyciem towaru lub usÅ‚ugi. Ilość wyÅ›wietleÅ„ przy tego rodzaju reklamy jest znacznie mniejsza, za to jej skuteczność wyższa, gdyż jest ona pokazywana osobom zainteresowanym konkretnÄ… branżą. Np.: na portalu dla elektryków sÄ… wyÅ›wietlane reklamy specjalistycznych narzÄ™dzi lub materiaÅ‚ów budowlanych. Procentowo ilość osób na tym portalu mogÄ…cych być zainteresowanymi kupnem takich towarów jest znacznie wyższa, niż na przykÅ‚ad na portalu Nasza Klasa, co przy mniejszej iloÅ›ci wyÅ›wietleÅ„, daje lepsze rezultaty. 3. Reklama dla grupy docelowej. Pozycjonowanie. Ta forma reklamy jest najefektywniejszÄ… formÄ… reklamy, ze wzglÄ™du na docieranie wyÅ‚Ä…cznie do osób zainteresowanych konkretnym towarem, czy usÅ‚ugÄ…. Polega ona na podnoszeniu pozycji danej prezentacji (może to być strona internetowa, portal czy strona –wizytówka) w wynikach wyszukiwarek internetowych. 91% kupujÄ…cych, rozpoczyna swoje szukanie od Internetu, a najczęściej używanÄ… to tego celu stronÄ… jest Google. SzukajÄ…cy wpisuje konkretnÄ… frazÄ™ w wyszukiwarce i otrzymuje wyniki, które dokÅ‚adnie odpowiadajÄ… jego kryteriom wyszukiwania. W ten sposób, ogÅ‚aszajÄ…cy, korzystajÄ…cy z takiej formy reklamy dociera, przy najmniejszej iloÅ›ci wyÅ›wietleÅ„, do klientów, którzy sÄ… bezpoÅ›rednio zainteresowani nabyciem ich towaru czy usÅ‚ug. Ta forma reklamy jest najskuteczniejsza, jednak nie znaczy to że najdroższa. Np. za jednodniowÄ… prezentacjÄ™ reklamy na najpopularniejszym, w tej chwili portalu w Polsce, trzeba zapÅ‚acić kilkadziesiÄ…t tysiÄ™cy zÅ‚otych. Dociera ona jednak do wszystkich przeglÄ…dajÄ…cych ten portal. Nie ma wiÄ™c sensu aby reklamowaÅ‚a siÄ™ tam firma budowlana z GrudziÄ…dza, gdyż reklamÄ™ tÄ™ bÄ™dÄ… oglÄ…dali ludzie z Krakowa, którzy absolutnie nie sÄ… zainteresowani jej usÅ‚ugami. Podobnie prezentacja narzÄ™dzi chirurgicznych, nie bÄ™dzie interesowaÅ‚a nikogo poza chirurgami. Reklamy na tym portalu to reklamy przeważnie dużych korporacji, które przez pokazywanie umacniajÄ… swojÄ… pozycjÄ™ na rynku, promujÄ… swojÄ… markÄ™ i swoje logo, a ich produkty sÄ… ogólno dostÄ™pne w caÅ‚ym kraju. Wspomniana już Firma Budowlana z GrudziÄ…dza, przeznaczajÄ…c Å›rodki na taka reklamÄ™, byÅ‚aby absolutnie niezadowolona z jej efektów. Przeznaczenie, jednak tak dużej kwoty, na wypozycjonowanie wÅ‚asnej strony w wynikach wyszukiwarek, przyniosÅ‚oby tej firmie ogromne korzyÅ›ci, gdyż każdy szukajÄ…cy firmy budowlanej w okolicach GrudziÄ…dza, oglÄ…daÅ‚by jej prezentacjÄ™ na pierwszych stronach Google. OglÄ…daÅ‚yby jÄ… tylko osoby zainteresowane jej usÅ‚ugami, a nie szukajÄ…cy narzÄ™dzi chirurgicznych w Szczecinie, czy sprzÄ™tu fotograficznego z Katowic. Zobacz też: katalog firm |